Sunday, March 20, 2011

president of my heart

Assalamualaikum,


smlm boring2 kt kedai,tnpa ada sebarang aktiviti gosip2..mula la otak mereng..pastu aku ada terbaca dlm blog someone nie pasal ''isteri muda berpelajaran sangat pakar berdebat''.. Biasalah isteri punya ijazah. Dinyatakan suami jangan tegur tanpa fakta kukuh jika tidak mahu jatuh terbidas. Akhirnya telinga merah lidah kelu jiwa merana membara.Jika ingin harmoni, cubalah hormat-menghormati. Isteri menyatakan pendapat itu wajar, tapi bagaimana dengan pertandingan perdebatan ingin menang? Sudah termaktub suami itu sebagai ketua keluarga. Dua ketua persaingan jadinya.


betul sgt2 la kn ape yg ditulis..bknlah sbb aku ni xde ijazah mcm ciri2 di atas tu..tp kadang2 berdebat gak ngn hubby..smpai merajuk gk kalau kalah kn..smpai tido membelakang hubby..merajuk punya pasal..tp 6jam je..esok pgi bgn sarapan ok balik la...

tapi selepas aku baca blog tu trus mcm insaf jap..yela ''isteri tmpt suami menenangkn jiwa tp kalu suami bru balik je trus kena bom bertalu2 ngn isteri,tak mustahil suami tenangkn jiwa kt luar'' ayat ni pon aku dpt dari someone...berguna sgt2 kn..simple tp padat..


now,aku bersyukur sgt2 suami aku bkn jenis duduk kedai kopi 3-4jam..plg2 masa tgk bola ada la lepak ngn kgkawan...sbb aku xminat bola..aktiviti lain semua dier bt dgn aku..bermakna dier xleh lari jauh la dri aku..hehehe...
Alhamdulillah..kekalkn lah sikap suami aku yg suka duduk rumah...InsyaAllah...


No comments:

Post a Comment