Tuesday, March 15, 2011

prosperity

assalamualaikum,

masuk hari ni dah 5hari mama pergi mengerjakan umrah dgn achik hasanah..semoga mama dn achik sihat sentiasa..termasuk jgk alang hidayah,paklang,efa dn anoi sihat jgk yg turut sama pergi ke tanah suci tp pergi lbh awal berbanding mama dan achik..

seriously rindu kt mama..especially masakan mama yg sedap dan pelbagai..kiranya dlm seminggu tu menu ada mcm2 la..perut pon takde lh mnyanyi lagu keroncong kalau mama ada..bahagia...

tapi ada hikmah jgk pemergian mama ke tanah suci..biasanya aku bangun tido pkol 10-11 pg..terus makan je..mcm anak raja kn ??tp bila mama xde,aku kna bgn pagi masak utk abah,hubby,adek..nana xpelah pandai jga mkn sendiri..jadi secara semulajadi-nyaaa aku dh cekap memasak..bukannya sebelum xpandai lgsg masak tp malas sesangat lh kn...sekarang jdi rajin dgn sendirinya..sungguh bahagia rasanya ;)

hari pertama mama pergi aku masak simple+malas..ikan goreng dan sayur campur saje...ringkas dn cepat..abah pon makan je tnpa byk celoteh..

hari kedua aku terlajak tidoo jdi xmasak,maka abah pergi mkn kt medan selera la..sorry abah...

hari ketiga aku pujuk abah balik..masak la sedap sikit..masak cuka dan sayur campur...abah pon apa lg cepat2 balik makan tengahari tu..hubby pon ckp sedap...mmg puas hati la ngn masak cuka tu...

hari keempat abah request suruh masak kari..dusshhh...dlu aku pnh try bt kari tp xjadi..kuah dier cair(cayaq)pastu xde rasa kari..mmg out lh..(abah dh la cerewet bab mkn)
maka aku masakkn lah kari ikan...abah pesan lg,nk sedap api jgn psg kuat2..ok abah !!
BERJAYA..akhirnyaaa,kari aku mnjadi...nana tgk pon dier ckp okey..warna rasa mmg ckup..
abah mkn pon siap hantar sms kt aku ckp sedap mcm org lain yg masak !! panassss...

dan hari ni aku masak sambal sotong,ikan goreng dan sayur campur...mmg sedap sampai nana pon tibai sepinggan...akish pon makan jgk..tak tau lh ape reaksi abah tgh mkn kt rumah tu..tp aku thu mesti sedap punya..heheh

see??aku dh pandai masak kn ??kna berani mencuba la biarpon pnh gagal sekali mcm kari cayaq tu..tp kli kedua cuba mnjadi..Alhamdulillah...

p/s ~ esok nk masak apa pulak ya..dah kehabisan menu..yg mana aku tau masak semua dh buat..yg aku xreti takot xjadi pulak..hahah...


No comments:

Post a Comment