Saturday, February 4, 2012

04022012

hello hello peeps <3<3

ini post yg agak senja waktunya...tp bru skrg nk post..sorry lah ye..perubahan yg pling jelas sejak akhir2 ni adalah aku selalu post tntg anak je kn?? mcm ne eyyhh..mmg sejak dh jadi mak ni nk post psl anak je..hari2 gi keje pon penuh tekun tggu pkol 10pm nk balik jumpa anak..kgkdg balik anak dh tido..sedihh...tggu esok pagi nk main2 ngn anak..tp kna gi kerja pulak kn...sememangnya weekend adalah quality time with family ofcz...tp aku mmg kerja hari2 jumpa family..kiranya hari2 adalah quality time...hehe...

since 01 February lps,darling Rayyan dah hntr rumah pengasuh..thanks God,rumah pengasuh tu dkt ngn rumah aku..blok sebelah je..Alhamdulillah...but hnya hntr weekdays sje,start 9am dh hntr gi umah rayyan punya ''aunt effa'' and ''uncle asminto''..normally smpai pkol 6pm sje but kgkdg hubby kna standby smpai 10pm..aku pulak kt kedai tgh waktu kemuncak tu..tutup kedai pulak pkol 1030pm...sian rayyan...kna lh duduk rumah uncle n aunt smpai mlm...terima kasih kak effa n abg as sebab memahami...

rayyan pon Alhamdulillah jenis yg nk dgn org sbb mmg dh biasa kasi org pgg dia..so dia dh biasa ngn org lain..plus rayyan pulak jnis baby yg senang jga..xbyk merengek..plg2 time lapar je ngamuk jap..kak effa pn seorg yg sgt pnyayang,lemah lembut..mmg rayyan manja lh kn dgn aunt dia tu..mama dia garang..:( hihihihi


seriously ada gk la mulut sumbang sibuk mcm memahami sgt situasi org berniaga nie..kononnya brniaga ni senang,boleh bwk anak,smbil jga anak,upah org lbh..kerja pgi smpai malam,xde masa utk laki ngn anak..tapi,aku peduli ape kn..bkn korg yg tggung hidup aku anak beranak...sebuk apehal...jga laki/bini kluarga sendiri sudah..anak korg sndiri yg korg pulun jga sndiri dri pgi smpai mlm smpai sggup xbkerja,mkn ckup2 mkn je..belum tntu besar nnt dia dgr ckp korg !!


>jdi xpyh la sebuk life org lain kn..biarlah aku keje dri pgi smpai mlm..skalipon anak aku,laki yg byk jga,aku xkacau hidup org tau,aku urus anak,mkn minum sendiri ok,xminta korg pon,aku xnk nnt anak aku hidup susah,ckup2 mkn..dan yg plg penting,aku xnk jdi mcm korg cuma pkir hari ni dan esok je..aku nk pikirkn anak aku nk belajar,belum anak aku pndai mintak duit,mintak kereta,mintak laptop,mintak ipad..aku pikir semua tu...fyi,laki aku sndiri pn xpnh bising aku keje smpai ke subuh skali pon sbb dia paham sbb apa dan utk apa aku pulun kerja masa tgh sihat nie<

mmg betol aku boleh jga anak sndiri kt kedai aku nie,aku mampu amik org bt kerja..tapi,selesa ke anak aku duduk kedai nie?? aku memikirkn keselesaan anak aku..dan aku mampu hntr anak rumah pengasuh,xpyh korg pulak yg senak perut lbh ok !!

dan Alhamdulillah..sememangnya aku sejak pregnant lg dh kna TAJI TAJAM ngn mama abah aku tntg hidup berkeluarga nie..skrg nie,kna masak utk laki dah sblum gi hntr anak ''sekolah''...nasib laki jenis tak cerewet bab mkn nie..masak ape pn mkn dgn seleranya...xsedap pn mkn jgk..HAHAHHAHA....

dan...tolong jgn duk ckp dpn aku ''padan muka kawin awal,beranak muda,pulun lh jga anak''..mmg aku tenyeh BIJIK korg ok!!...hnya org yg blum khwin+tak laku+xde anak je akn ckp mcm tu ok...
cer korg gi tnya org yg khwin umur 28 dan ada anak umur 31..mest diorg pon akn ckp MENYESAL TAK KAWIN AWAL DULU...nikmatnya hidup berkeluarga ni xsemua org akn dpt merasa...Alhamdulillah REZEKI aku kn...jgn anggap anak tu beban..anak tu ada rezekinya sndiri..mmg jelas terasa perubahan mental+ekonomi+jiwa+hati+FIZIKAL sejak2 ada anak nie...

mama love you Rayyan...

2 comments:

  1. sape mulut longkang tu elok farah taji kan balek..
    org skrg mmg suke semak samun kan life dorg dgn nk sebok2 life org laen..

    ReplyDelete
  2. mmg ponnn...tgh tggu diorg melongkang dpn frh bru boleh taji kaw2 kt diorg tu...skrg nie bru dgr2 khabar angin je...hihih

    ReplyDelete